Íme, a Magyar Kerékpárosklub javaslata a dél-pesti bringás fejlesztésekre

Oszd meg másokkal!

Desktop
16 budapesti kerület 12 biciklis beruházásában 112 négyzetkilométeren hamarosan 8,39 milliárd forintnyi EU-s forrást költenek el. A tavaly szeptemberben beadott, majd télen elbírált pályázatok után május végéig utcarészletességű Kerékpárforgalmi Hálózati Tervet készítenek az egyes projektterületekre. A következő fázis ősszel várható, amikor a részletes engedélyezési tervek készülnek.

A Magyar Kerékpárosklub is aktívan részt vesz a kerületi tervek előkészítésében, javaslatokat tettek annak érdekében, hogy beruházásoktól jobb legyen kerékpározni, többen és olyanok is bringára üljenek, akik még nem tették.

Szerintük olyan fejlesztésekre van szükség, melyeknek köszönhetően bárki el tud tekerni munkába, iskolába, szórakozni, vagy kikapcsolódni. Kerékpársávok építése mellett számtalan kisebb vagy nagyobb eszközzel segíthető a kerékpározás, hogy élhetőbb városunk legyen. Fontos szempont, hogy a helyszín igényei alapján, a meglévő hálózathoz csatlakozó létesítmények készüljenek, és a főbb úticélok megközelíthetőségét új kerékpárparkolók segítsék.

A kerületünket is érintő Dél-budapesti kerékpárosbarát fejlesztés (XVIII. - XXI. - XXIII. kerületek összekötése) nyerte el a pályázaton a legmagasabb összeget, 2,38 milliárd forintot! A Magyar Kerékpárosklub szerint ugyanakkor mindközül ez a legellentmondásosabb projekt.

Mint írják, a három kerületet összekötő közlekedési és turisztikai útvonal jönne létre, mely Csepelt, Soroksárt és Pestszentlőrincet kapcsolná rá az Eurovelo 6 még kialakulatlan Soroksári Duna-ág menti szakaszára. A projekt javasolt nyomvonala kevésbé alkalmas a közlekedési igények kielégítésére, a beruházás szükségessége kérdéses. Olyan területen épülne kerékpáros útvonal, ahol jelenleg nem igazán tapasztalható erre igény, részben beépítetlen területekről van szó.

A Kerékpárosklub szakmai anyagában részletes javaslatot dolgozott ki az érintett városrészközpontok (Pestszentlőrinc, Pestszentimre, Soroksár, Csepel) belvárosi kapcsolatainak és a kerületek központjainak területi alapú kerékpárosbarát fejlesztésére. Szakmai javaslatuk a hangsúlyok hatékonyság szerinti átrendezését kezdeményezte.

A Kerékpárosklub és a minisztérium tervzsűrin elhangzott kritikái alapján a projekt tartalma átgondolásra kerül, remélhetőleg több hangsúlyt fektetve a három kerület központi területei és a kapcsolódó lakóterületek (így Soroksár-Újtelep és Pestszentimre) kerékpárosbarát fejlesztésére.

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Hol-mi toplista

Helyi közösségek a Facebookon

Partnerek