I bike: nem céltalan vasárnapi buli

Oszd meg másokkal!

Desktop
Fotó: kerekparosklub.hu
https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/fajdalmas_szigoritas_jon_a_parkolasban.661012.html

Le volt zárva vasárnap délután a fél város, és aki nem tudja elképzelni, hogyan lehetne kellemessebbé, tisztább levegőjűvé tenni a várost, gondos tervezéssel, az autósok és kerékpárosok - meg persze a közlekedésszervezők - együttmködésével, az csak bosszankodott.

De körülbelül huszonötezer ember, sokan olyanok is, akik hétköznap nem ülnek biciklire, élvezte azt, hogy olyan helyeken tekerhet, ahova "kocabiciklis" nem merészkedik ki, és támogatása jeléül emelte magasba a kerékpárját az esemény végén.

És hogy mit is kéne támogatni: 

A Magyar Kerékpárosklub által szervezett örömtekerés és demonstráció célja olyan várost csinálni Budapestből, ahol gyerekektől idősekig bárki biciklire tud ülni. A legfrissebb forgalmi adatokból látszik, hogy Budapest lakói idén is többen közlekednek biciklivel, mint egy éve. A Kerékpárosklub azt szeretné, hogy a város bringabarát fejlesztése végre vegye fel a lakói tempóját, ne legyenek útfelújítások kerékpárosbarát fejlesztés nélkül. A felvonuláson a felújítás előtt álló Lánchíd forgalomcsillapítását, a rakpartokra ígért kerékpársávok megépítését és a városligeti Olof Palme sétány megtartását kérték...

Ahol sokan bringáznak, ott jobb a levegő, biztonságosabbak az utcák, kisebbek a sorok az utakon és a rendelőkben. Ezt úgy érhető el, ha gyerekektől idősekig mindenki kényelmesen el tud bringázni ahova éppen szeretne.

Leghamarabb a felújítás alatt álló Lánchíd forgalomcsillapításával, közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedést segítő emberivé tételével lehetne ehhez hozzájárulni. A hamarosan átalakuló rakparton is meg kéne épülnie a megígért – és hírek szerint elmaradó - rakparti kerékpársávoknak, és óriási hiba lenne megszüntetni a városligeti Olof Palme sétányt. Utóbbit annak ellenére szüntetnék meg a Liget átalakításakor, hogy több ezren kerékpároznak itt naponta, így a város egyik legfontosabb (és legjobb) bringás ütőere.

A város jövőjét meghatározó nagyberuházások mellett minden útfelújítás része kellene legyen kerékpársávok kialakítása, a forgalom csillapítása, a lakóutcák védelme az átmenő autóforgalomtól, és a sebesség csökkentése - a közelebbi és távolabbi tervekről a Magyar Kerékpárosklub oldalán olvashatsz. 

A tartalom a hirdetés után folytatódik
Desktop, Mobil
Mobil
Mit szólsz hozzá?
Hirdetés
Desktop

Hirdess nálunk!

Szeretnéd, ha a kerület lakói tudnának szolgáltatásaidról, termékeidről, boltodról, vendéglátó-helyedről? Hirdess nálunk! Meglásd, egyáltalán nem drága – és megéri. A részletekért kattints ide!

Legyél a szerzőnk!

Rendszeresen írnál a környéked eseményeiről, boltjairól, kocsmáiról, kulturális programjairól, utcáiról és játszótereiről? Ne habozz, vedd föl velünk a kapcsolatot!

Hol-mi toplista

Helyi közösségek a Facebookon

Partnerek